Enkele jaren geleden konden we in onze Belgische supermarkten kennismaken met een nieuw product: skyr. Het was geen verrassing dat de IJslandse yoghurt van Arla Foods kwam, een van Scandinavische oorsprong zijnde coöperatie van melkveehouders die er prat op gaan gezonde en innovatieve voedingsmiddelen te produceren.
“Skyr krijg je door melk te laten fermenteren met een specifieke cultuur van bacteriën. Dat zorgt ook voor zijn unieke dikke en romige textuur”, legt Davina Raemaekers, marketingverantwoordelijke bij Arla België, uit. “Het heeft een hoger eiwitgehalte en bevat geen vetten, waardoor het een gezonde keuze is voor bij het ontbijt of als tussendoortje. We voegen trouwens geen suiker toe, ook niet bij de fruitvarianten. Al onze ingrediënten zijn van natuurlijke oorsprong, en we gebruiken geen additieven. Maar het belangrijkste is dat het gewoon superlekker is (lacht).”
Al onze ingrediënten zijn van natuurlijke oorsprong, en we gebruiken geen additieven. Maar het belangrijkste is dat het gewoon superlekker is.
Arla heeft nog andere producten buiten skyr. “Skyr is een van onze belangrijkste merken”, vervolgt Davina. “Daarnaast bieden we ook een lactosevrij assortiment aan onder de naam Arla LactoFREE, en heel wat andere zuivelproducten met ons merk Melkunie. Melkunie Protein is een product dat consumenten misschien wel kennen door zijn hoge eiwitgehalte. Ons aanbod is dus erg ruim en gevarieerd. Daarbij proberen we wel steeds unieke concepten aan te bieden. Niemand zit te wachten op een zoveelste pak melk van een liter. Melkunie Breaker is bijvoorbeeld ons assortiment van yoghurt in superhandige knijpzakjes. Dit gezonde tussendoortje is een uitstekend alternatief voor chips of een chocoladereep.”
Davina vertelt dat Arla België in de toekomst nog veel vernieuwende en lekkere producten wil bedenken. “We streven ernaar gezonde en nieuwe producten aan te bieden, die altijd smaken. Wat de toekomst ook brengt, Arla Foods stelt nooit teleur.”