Home » Veiligheid » Zeg niet langer ‘badgen’ maar ‘toegangsmanagement’
Veiligheid

Zeg niet langer ‘badgen’ maar ‘toegangsmanagement’

badgen
In samenwerking met
badgen
In samenwerking met

Medewerkers die met een badge binnenkunnen op kantoor: het klinkt vertrouwd als de klassieke vorm van toegangscontrole. Toegangsmanagement gaat echter verder. Onder meer bezoekersregistratie, parkeermanagement, lockerbeheer en vergaderzalen maken er deel van uit.

Tekst: Joris Hendrickx

Frank De Weser, Managing Director van Syntegro.

Frank De Weser

Managing Director

Syntegro

“Met Syntegro bieden we één totaaloplossing, die bovendien aan de camera-, brand- en inbraaksystemen gekoppeld kan worden”, vertelt Managing Director Frank De Weser. “Natuurlijk blijft het verlenen van toegang aan medewerkers een belangrijk onderdeel, maar daarnaast wil je misschien ook de toegang van bezoekers managen. Of omwonenden tijdens bepaalde dagen of uren toegang geven tot je parkeerplaatsen. Of vastleggen wie wanneer toegang heeft tot vergaderzalen of bagagekluisjes. Wij bieden één totaaloplossing voor alles.”

Deel van de globale beveiliging

“Het feit dat ons platform kan spreken met bestaande camera-, brand- en inbraakoplossingen van het bedrijf is een extra troef. Breekt er plots brand uit, dan kunnen alle deuren direct worden geopend en ontvangt de evacuatieverantwoordelijke een realtime overzicht van wie zich in het gebouw bevindt.”

Ons platform kan gekoppeld worden aan bestaande camera-, brand- en inbraakoplossingen van elk bedrijf.

“Probeert er iemand met een badge op een ongebruikelijke plek toegang te krijgen tot het bedrijfsgebouw? Dan neemt de bewakingscamera daar automatisch beelden van op. Is het inbraakalarm geactiveerd? Dan worden bepaalde badgelezers geblokkeerd om te vermijden dat iemand die iets vergeten is en nog naar binnen wil, per ongeluk het alarm doet afgaan. Hij kan dan alleen nog binnen via een toegang waar het alarm wel gedeactiveerd kan worden. Het zijn maar enkele voorbeelden die aantonen hoe handig het is dat ons platform gekoppeld kan worden aan andere beveiligingsoplossingen.”

Corona

De Weser: “Corona heeft de flexibiliteit van de werkplek nog meer op de voorgrond gezet. Het tijdelijk herschikken van medewerkers over verschillende locaties kan wenselijk zijn. Met onze webbased oplossingen (cloud of on-premise) regel je dat van overal. Medewerkers en bezoekers krijgen toegang tot andere locaties wanneer jij dat wil en je kan zelfs de toegestane capaciteit in een ruimte beperken.”

Next article